Yrityksillä on tapana muistaa hyviä kumppaneitaan sekä asiakkaitaan aika ajoin. Perinteisesti asiakkaita muistetaan kesäisin lomille lähdettäessä sekä vuoden lopulla joulun alla. Myös merkkipäivät, hienot onnistumiset ja juhlavuodet ovat hyviä hetkiä muistaa. Yrityslahjat ovat tähän oiva vaihtoehto. Hyvät yrityslahjat kertovat jotain lahjan antajasta.
Yrityslahja voi olla lähes mitä vain eikä sen välttämättä tarvitse liittyä yrityksen toimialaan millään tavalla. Ajatus on tässäkin tärkein. Lahjaa valitessa kannattaa miettiä lahjan saajaa sekä ajankohtaa milloin lahja annetaan. Loppuvuodesta lähellä joulua kinkkuveitsisetti otetaan paremmin vastaan kuin maaliskuussa annettaessa ja kylmälaukkurepulle on enemmän käyttöä kesällä. Oikein valittu ja oikeaan aikaan annettu lahja edistää kaupankäyntiä ja vahvistaa asiakassuhdetta. Lahjan antaja muistetaan aina!
Yrityslahjan ei aina tarvitse olla kallis, mutta tietyissä tilanteissa edellytetään lahjaa, jonka lahjan saajakin mieltää arvokkaaksi. Erityisiin muistamisiin sekä tärkeisiin asiakkaisiin kannattaa sijoittaa enemmän kuin tavallisiin kesä- ja joulumuistamisiin. Laatu korvaa liikelahjoissa aina määrän. Lahjaksi kannattaa valita sellainen tuote jolle asiakkaalle on oikeasti käyttöä tai sellainen, joka herättää tunteita ja muistoja.